Pages

Saturday, July 3, 2010

segamat part 2. haihhh.

seawal pkol 7 dah bersiap utk ke segamat. masok blik ke uitm. maka pkol 8 pagi bermula lah perjalan ke segamat. yg perjalanannya mengambil masa lebih kurang tambah tolak darab bahagi adalah 3jam 30min. dan telah menjadi sejarah aku TAK TIDUR sepanjang perjalanan ke segamat. agak2 perot lapa waktu dlm perjalanan kerana tak sarapan pagi langsung, maka R&R ayer keroh telah menjadi tempat utk mencari makan. selesai sudah makan. teruskanlah perjalanan lg. sesudah smpai je di uitm segamat, aku pon p daftar kolej smbil diekori rapat oleh ayah(padahal ajak ayah teman XD). bayarlah sticker letrik. daftar kemasukan, amek kad aktiviti, amek sticker(sesudah bayar baru boleh amek), amek kunci(kena bayar).sesudah itu pergilah aku ke bilik yg aku dpt utk memantau keadaan.agak bersih bilik. dgn kelihatan perabot yg baru, seperti katil baru,tilam baru,meja baru,kerusi baru,locker baru.sesudah itu aku pon terus ke kereta utk mengambil perkakas2 aku smbil dibantu oleh ayah,umi dan adik. setelah memasukkan barang2 dlm bilik, aku pon mengajak mereka utk pergi ke pekan segamat, nak cari barang2 utk disimpan dlm locker dan tahan lama serta boleh mengenyangkan.hahaha.tempat persinggahan ialah al-ikhsan dan giant. mmglah kalau kt shahalam tu nak g al-ikhsan ngan giant tu pon cm malas. sbb takde ape. tp bila aku kt segamat, baru aku rasa, tmpat tulah antara yg paling best.hahahaha.setelah selesai membeli, umi mengajak kami makan tengah hari. kt nasi ayam mustaffa(mgkin tdpt kesalahan ejaan sdkit.). selesai makan maka balik lah ke dlm uitm kmbali. kemudian smpailah dikeadaan dmana sesi perpisahan. keadaan biasa saje. kerana semester satu dulu dah merase, walaupun hati rase cm nak balik je. tp semangat kene kuat utk meneruskan perjuangan(ecey). setelah pulangnya kedua ibubapa serta adik tecinta, maka sesi mengemas pula tiba. letak segala pakaian dlm locker, beg masok plastik. setelah selesai mengemas, aku pon g mandi, sbb badan da sgt melekit. selesai mandi, apalagi tidooo timeeee! je yeah! tidurlah aku selama dua jam dr pkol 5 smpai 7. jaga2 g merayau, cari kawan2, cari makan, dan on9 fb, maen cafeworld, maen mafia wars,dan terus jaga smpai sekrg yg waktu nye 12.20am. utk menuliskan perkara yg aku lakukan hari ini. jd sampai disini sajalah kali ini. jmpa lg bila2 yeh. nak tidolah asenye.haha.bye.assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment