Pages

Wednesday, October 24, 2012

wordless wednesday


sunset mungkin

This Is SIXDI

Sinopsis:

Sixdi merupakan salah sebuah diantara empat kelas semester enam(akhir) dibawah Fakulti Pengurusan Maklumat, UiTM Johor Kampus Segamat. Sering kali berlakunya kejadian-kejadian yang membuatkan pelajar-pelajar dan pensyarah-pensyarah tidak kering gusi, malah hilai tawa seakan semput, tidak cukup angin, tidak cukup nafas dan tersedut-sedut sering kedengaran.

Tema dan Persoalan:

Hati kental dan mental yang kuat sahaja yang akan berjaya dan mampu bertahan.



Wednesday, October 17, 2012

wordless wednesday


sebalik gelap

Wednesday, October 10, 2012

bella cakap...

sambungan cerita pada malam 07/10/2012...


masa tu borak2 pasal sorang ni. borak pya borak bermacam2 bab. pastu bella kata mak si dia tu nak kerja. kitorg tanya balik "kerja apa?" "sebelum ni suri je ke?" lepas bella menjawab berbagai persoalan *bella dah boleh jd manager artis haha* pastu bella pun cakap...

Monday, October 8, 2012

cita-cita sasterawan...

pada malam 7/10/2012 bertempat di ifc di meja luar berpayung, berjiran dengan kedai pakcik kassim telah berlakunya beberapa puluh perbualan. antaranya pasal nak sambung degree. ahli perbualan ujang, aman, epi, kpap, jebat, bella dan aku.

Friday, October 5, 2012

saling memerlukan...






"didalam kehidupan didunia ini kita saling memerlukan diantara satu sama lain"

mencari ketenangan...

malam-malam pening kepala sbb study sampai tak boleh masuk lagi, maka terhasil satu gambar ketenangan...




petang-petang tak boleh study sampai tak boleh masuk, maka terhasil satu lagi gambar ketenangan...






"ketenangan tidak akan datang bergolek tanpa kita berusaha mencarinya"

Wednesday, October 3, 2012

semoga suatu hari nanti...


...kami dapat lihat semula senyuman awak :)










*kami semua sokong awak dari blkg. :)

masa kita akan tiba...

Pada tarikh 29/09/11, aku dapat call dr abg aku yg mengatakan ummi dan ayah terlibat dlm kemalangan. Kata abg ummi dlm keadaan koma. punyalah aku tak boleh nak tahan air mata bercucuran jatuh hingga membanjiri bantal *takau saksi utama*. Tengok je gambar diorang aku menanges, tengok je menanges. sampai tak tengok pun menanges. Dalam hati hanya tuhan aje yg tahu. Tak dpt digambarkan. 

Friday, April 13, 2012

peringatan utk diri kita...


Assalamualaikum...

Pada hari sabtu 7/4/12 seawal jam 5.00pagi, pintu bilik aku

diketuk dengan kuat. rupa2nya ayah yg ketuk. ayah bagitahu yg rumah tokman terbakar. kitorang bertiga dalam bilik mcm terpinga2 tapi cepat bergegas bangun. ayah suruh alihkan kereta sebab rumah yg terbakar tu memang dekat sangat.

bila aku keluar aku nampak bahagian belakang rumah dibahagian dapur api sedang marak. aku sempat lari naek atas masuk bilik amek phone n matikan suis kuasa utama ye anak2. sebab lampu dlm rumah dah berkelip2. masuk je kereta aku terus telefon bomba. siap tanya nama aku lagi, memang sempat aku nak jawab. ckp pya ckp rupanya2 ummi dah telefon bomba awal2 lagi. fuuhhhh


bila aku letak kereta kat belakang rumah pergi depan balik api dah smpai tengah rumah ye anak2. bila ada letup2 aku alih kereta ke belakang lagi. lari ke depan, api dah bakar satu rumah. taklama lepas tu bomba sampai. *ummi call pukul 5.00pagi, sampai dalam 5.30-5.45pagi. memang tengah marak sangat*dah mula hangus rumah*

dijadikan cerita pili bomba tekanan air rendah. penyudah air parit disedut. tp dah terlambat sbb rumah tu dah terbakar habis. tapi bomba dapat selamatkan lagi 3rumah berhampiran. satu pujian harus diberikan.

kalau aku nak cerita satu2 memang letih. jom lah kita tengok gambar2 ni.



pukul 5.20am api dah marak mcm ni




keratan sinar


jadikan satu iktibar kepada diri kita. harini orang laen yg dapat ujian. esok lusa mungkin kita. :)

Saturday, March 10, 2012

misi tak mustahil.

masa cuti sem ni bercadang untuk melaksanakan program yang tergendala bersemsem lepas. memang tak berat nak laksanakan, cuma pemalasan tahap 4. kritikal dah tu. lepas ni kena kerajinan beserta azam yang kuat. kot2 tak kuat, tido dan berserah jelah. haha. semoga berjaya hendaknya~





kalau berjaya melaksanakan program tergendala tu, mungkin aku boleh melompat dengan girang~ :)

assalamualaikum...



marilah sama2 kita berdoa agar lulus semua subjek dgn cemerlang*takleh gagal lagi dah* agar mendapat apa yang kita mahukan seiring dengan usaha. usaha dulu, baru berdoa pastu berserah. selagi belum bagi sehabis baek, kita bagi habis2an*pesanan utk diri sendiri jugak* semoga semua berjaya~




fuuuuuhhhhhh