Pages

Wednesday, October 3, 2012

masa kita akan tiba...

Pada tarikh 29/09/11, aku dapat call dr abg aku yg mengatakan ummi dan ayah terlibat dlm kemalangan. Kata abg ummi dlm keadaan koma. punyalah aku tak boleh nak tahan air mata bercucuran jatuh hingga membanjiri bantal *takau saksi utama*. Tengok je gambar diorang aku menanges, tengok je menanges. sampai tak tengok pun menanges. Dalam hati hanya tuhan aje yg tahu. Tak dpt digambarkan. 

Aku pun mintalah gambar muka ummi ayah aqeef. Abg bagi malam. Punyalah sedih bertambah pedih hati aku masa tu. Luka sana sini. Lebam. Masa tu tak dpt balik sbb ada final exam. Sampai aku tak boleh focus study. Asik fikir nak balik je. Penyudah karam dilautan satu paper aku. -.-

Pukul 3 pagi 1/10/12, aku terjun tiruk kat katil buat pertama kalinya. Konon letih study etr. Nak tido dah, tetiba phone bunyi... Dpt noti whatsapp, dr classmate. Beritanya tentang ayah classmate aku meninggal! Ya Allah, aku terus terkejut masa tu. Igtkan dia main2. Bila dipastikan cerita tu sahih, aku mcm tak percaya. Terus tak boleh tidur sampai ke subuh. Sbb? Ptg tu ada paper! 1st paper! Besarnya ujian yg dia dpt! Ya Allah... Aku pergi bilik2 classmate lelaki, kejutkan diorang. Ada yg dah bangun. Semua mcm tak percaya. Pagi2 dpt berita mcm tu. Apa entah yg dia rasa. 

Dulu ummi ayah aku eksiden pun bagai hilang arah, ni lagi kawan aku ni hilang ayah. Aku harap kau tabah, kuat, tahan dgn ujian ni. Aku tahu aku tak alami, tapi aku hanya mampu utk menyokong dgn kata2... Bila kau post/tweet status2 sedih, bertakung air mata aku. Bila aku tgk kau menanges, aku sampai pusing arah lain. Sbb aku tak boleh tgk kau menanges nnt aku menanges sama. Aku harap kau terus tabah tabah tabah! kuat kuat kuat! Aku tahu kau boleh terima ujian ni... Hari ni masa utk kau rasa, mungkin esok atau lusa masa utk aku pulak sebab masa kita akan tiba juga satu hari nanti. Kerana ujian itu rahsia dari-Nya...

"Allah tidak akan sekali-kali menguji hamba-Nya diluar kemampuan hamba-Nya"

*aku tak byk ckp ngan kau sbb aku takut nnt kata2 aku buat kau tersinggung. dan aku harap agar kau kuatkan semangat atas ujian yg menimpa... dan focus utk final exam~ 

No comments:

Post a Comment