Pages

Tuesday, August 10, 2010

INGAT :)

pesan cekgu khairudin:-

" when come into trouble , back to the fundamental"




oleh kerana keinginan utk balik yg memuncak2 ingin berjumpa ibubapa dan adik beradek, aku nak buat 1 keputusan yg agak merugikan bg aku sbb aku akan terlepas byk benda/ilmu. akan ponteng klas, ko, dan silat (combat2). jd secara kebetulan cikgu khairudin menyapa di fb (mana beliau tau aku perlukan khidmat nasihat/buah fikiran ketika itu?hmmm terima kasih Ya Allah :) ).
jd sepanjang cekgu memberikan buah fikiran yg bernas, maka sampailah cekgu kpd satu perumpamaan. yg membuatkan aku tergelak sbb aku nak balik, cekgu bg perumpamaan yg len. setelah aku memotong kata2 beliau, barulah aku tau rupa2nya itu teori cekgu kasi. dan ketika berlangsung nya hujah2/buah fikiran dr cekgu, cekgu mengaitkan ttg +ve dan -ve kalau aku nak balik. jd terigtlah balik kt benda2/ilmu2 yg aku akan terlepas tu. dan baru aku tau maksud fundamental tu dlm bahasa adalah asas -.-' pya lama hidup pon taktau.
hahahaha... btw thanks cekgu~ skrg saya rasa taknak balik. hari jumaatlah saya balik. ngeh ngeh ngeh~ terima kaseh sekali lagi cekgu sbb saya rasa bersemangat utk meneruskan lagi baki hari sebelum hari minggu menjelma.

No comments:

Post a Comment